Europæisk markedsleder for sanitetsprodukter
Geberit gruppen, der har aktiviteter verden over, er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter og kan i 2024 fejre 150-års jubilæum. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi og badeværelseskeramik.
Produktionskapaciteten omfatter 26 produktionsanlæg, hvoraf de 4 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Med omkring 11.000 medarbejdere i over 50 lande genererede Geberit en nettoomsætning på 3,1 mia. CHF i 2023. Geberits aktier er børsnoteret på SIX Swiss Exchange. Geberits aktier har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.
Bæredygtighed
Med et stort fokus på sanitetsteknologi stræber Geberit efter at være førende mod en mere bæredygtig sanitetsindustri. Vores innovative og holdbare produkter i høj kvalitet har en positiv indvirkning på industrien, samfundet og miljøet. Ansvarsbevidst uddannelse, sociale projekter og et fokus på socialt ansvar for vigtige emner er også fokus hos Geberit. Det viser, hvordan bæredygtig tænkning og handling har en betydning for alle aspekter af vores hverdag.
150 år med Geberit En succeshistorie
Historien om Geberit begyndte i 1874 som en enmandsvirksomhed i den gamle del af den schweiziske by Rapperswil. 30 år senere udviklede firmaets grundlægger, Albert Gebert, en blybeklædt træcisterne. Med opfindelsen af den første plastcisterne i 1952 og indbygningscisternen i 1964 fortsatte succesen.
Den beskedne familievirksomhed er blevet til en europæiske markedsleder inden for sanitetsprodukter. Vores højkvalitets og innovative produkter til sanitetsteknik og badeværelser sætter gang på gang standarder - dengang, nu og i fremtiden.