Spørgsmål og svar

Til Geberit fjernvedligeholdelse

Her finder du svar på de hyppigst stillede spørgsmål om Geberit fjernvedligeholdelse.

Hvis svaret på dit spørgsmål ikke findes der, vil Geberit kundeservice med glæde besvare din anmodning via telefon eller e-mail.


Dine spørgsmål og vores svar om fjernvedligeholdelse

Hvad er Geberit fjernvedligeholdelse?

Geberit fjernvedligeholdelse er en service, der er tilgængelig i udvalgte markeder. Det gør det muligt for Geberit kundeservice at få midlertidigt adgang til dit Geberit AquaClean douchetoilet via fjernadgang og dermed give dig support, hvis du har brug for det.

Hvordan kan Geberit fjernvedligeholdelse støtte mig?

Geberit kundeservice kan foretage fjernindstillinger på din enhed, starte vedligeholdelsesfunktioner (f.eks. afkalkning) og udføre firmware-opdateringer. Hvis der er fejlmeddelelser, er detaljerede analyser på afstand mulig.

Hvordan fungerer forbindelsen til Geberit fjernvedligeholdelse?

Din smartphone udgør kommunikationsgrænsefladen mellem dit AquaClean douchetoilet og Geberit kundeservice. Det første skridt er at installere Geberit Home-appen på din smartphone. Tilslut derefter dit AquaClean douchetoilet til din smartphone via Bluetooth. Ring derefter til Geberit kundeservice og start fjernvedligeholdelse i appen.

Hvor finder jeg funktionen "Geberit fjernvedligeholdelse" i appen?

Fjernvedligeholdelsen finder du under “Service og kontakter“. Vælg fjernvedligeholdelse der, og følg instruktionerne beskrevet der for at starte fjernvedligeholdelse.

Fungerer Geberit fjernvedligeholdelse også med andre Geberit-produkter?

Nej, dette servicetilbud er kun tilgængeligt for AquaClean-douchetoiletter.

Har Geberit altid adgang til min enhed?

Nej, forbindelsen er kun aktiv under fjernvedligeholdelse. Du starter og afslutter fjernvedligeholdelse i Geberit Home-appen og kan til enhver tid afbryde forbindelsen med et fingertryk.

Er der forudsætninger, som jeg skal overholde for at bruge Geberit fjernvedligeholdelse?

De eneste forudsætninger er, at du har en Geberit AquaClean Mera, Sela (fra 2019) eller Tuma, Geberit Home-appen er installeret på din smartphone, og du har en aktiv internetforbindelse.

Hvilken firmware-version behøver jeg til Geberit fjernvedligeholdelse?

Mera: 21.0 eller nyere
Tuma: 9.0 eller nyere
Sela: 3.0 eller nyere

Skal jeg huske en adgangskode for at kunne bruge Geberit fjernvedligeholdelse?

Nej. Så snart du starter Geberit fjernvedligeholdelse i Geberit Home-appen, genereres der automatisk et ID og en adgangskode. Du skal give dette ID og denne adgangskode til Geberit kundeservice via telefon, så de kan få adgang til dit AquaClean douchetoilet.

Er ID og adgangskode ens hver gang?

Nej, ID og adgangskoden genereres automatisk på ny for hver forbindelse.

Kan jeg også bruge Geberit-fjernvedligeholdelse med en ældre douchetoiletmodel (f.eks. Balena 8000)?

Nej, Geberit-fjernvedligeholdelse er kun mulig for modellerne AquaClean Mera, Sela (fra 2019) og Tuma. Der kræves en Bluetooth-grænseflade for at oprette forbindelsen, men ældre modeller har den ikke .

Kan jeg eftermontere den manglende Bluetooth-grænseflade på en ældre model?

Nej, desværre kan ældre Geberit-douchetoiletmodeller ikke eftermonteres med en Bluetooth-grænseflade.

På hvilke tidspunkter kan jeg bruge Geberit-fjernvedligeholdelse?

Fjernvedligeholdelse er tilgængelig i de normale åbningstider for Geberit-kundeservice.

Hvordan garanterer Geberit sikkerheden og databeskyttelsen?

Geberit Apps og IoT-tjenester bliver udviklet og drevet efter en høj sikkerhedsstandard. Derudover bliver der med jævne mellemrum gennemført en kontrol gennem eksterne, uafhængige specialister i cybersikkerhed. Retningslinjerne i GDPR følges i udviklingen og driften af ​​Geberit apps og IoT-tjenester. Yderligere informationer finder du under brugsbetingelser og databeskyttelseserklæring.

Hvem har adgang til mine data?

Den kundeservicemedarbejder, som du er i telefonkontakt med under aktiv fjernvedligeholdelse, får midlertidig adgang til dine data. Efter afslutningen af ​​fjernvedligeholdelse kan dine kundeservicemedarbejdere ikke længere få adgang til dine data.

Hvad sker der med mine overførte data?

Så snart fjernadgang skal udføres, får vi dit samtykke på forhånd. Vi har brug for de overførte data for at levere vores tjenester til dig og for at forbedre vores udvalg af tjenester ved hjælp af anonymiserede dataanalyser. Yderligere informationer finder du under brugsbetingelser og databeskyttelseserklæring.